Strona główna | Mapa serwisu | English version  

 
 Strona
 poświęcona Komarom i Rometom


Image Hosted by ImageShack.us 
Model 230
KOMAR > Model 230
Motorower Komar 230
 darmowy hosting obrazków                                      

Motorower Komar model 230 był pierwszym modelem produkowanym przez ZZR (Zjednoczone Zakłady Rowerowe)w Bydgoszczy.Konstruktorzy mieli na myśl zrobienie prostego i taniego motoroweru dla "mas pracujących".
W nowej konstrukcji opracowanej w latach 1957-58 przez inzynierów B. Kędzierskiego, A. Kontzera i J. Podlaskiego, zastosowano zmodernizowany silnik z Rysia w wersji S02 ze zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów i bez dekompresatora a także wieloma innymi zmianami.

Dane techniczne

 Silnik - 
jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
 Typ silnika - SM02 
 Pojemnośc - 49,8ccm
 Stopień sprężania - 6,5
 Moc maksymalna - 1,5 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min
 Gaźnik - model GM12
 Sprzęgło - mokre dwutarczowe
 Skrzynia biegów - dwubiegowa, zblokowana z silnikiem
 Przełożenia w skrzyni -  I-3,25, II-1,55.Liczba zębów koła zdawczego 13
 Napęd - łańcuchowy
 Koła - niewymienne o średnicy obreczy 23"
 Ogumienie - 2,125-23
 Ciśnienie powietrza - przód 1,75, tył 2,25 bar
 Hamulce - bębnowe sterowane mechanicznie
 Instalacja elektryczna - o napięciu 6V, o mocy 17W
 Pojemności - skrzynka biegów 0,75 l Zbiornik paliwa 6 (5,75)l

Adrian Dziedzina : adrianmoto@onet.eu